3 redenen om te kiezen voor 360° productfotografie

1. Omzetvergroting:

De consument ziet gedetailleerde functies van het product en kan het product rondom en van zeer dichtbij bekijken. Met het tonen van 360 graden productfoto’s heeft de bezoeker van uw website een bijna tastbare koopervaring. Het zorgt ervoor dat de consument sneller beslist om het product aan te schaffen of niet. Onderzoeken hebben aangetoond dat het gebruik van 360 graden productfotografie in online winkels ervoor zorgt dat bezoekers 2x zo lang naar een product kijken dan bij het gebruik van platte foto’s.

2. Minder retouren:

Het terugsturen van producten door de consument vertegenwoordigd in vele industrieën  een grote kostenpost waar een kleine vermindering van retouren al snel duizenden euro’s in kostenbesparing kan opleveren. 360 graden productfoto’s geven de consument de mogelijkheid vóór de aankoop tot in detail te bekijken en beoordelen om er voor te zorgen dat zij de juiste aankoop doen wat resulteert in minder retouren.

3. Versla de concurrentie:

De concurrentie op het internet is hevig en elk onderscheidend vermogen wordt toegejuicht.

E-commerce wordt vaak gekenmerkt door vergelijkend warenonderzoek. De producten die u verkoopt worden vaak vergeleken met producten van uw concurrent die dezelfde soort producten aanbiedt. Als u in uw online winkel 360 graden productfoto’s toont en uw concurrent doet dit niet dan is de kans veel groter dat de keus op uw product valt. Het is daarbij goed om op te merken dat niet elk product zich leent voor 360 graden fotografie. Bijvoorbeeld als u een product verkoopt die vanuit elke hoek er hetzelfde uit ziet (bijv. kartonnen verpakkingsdozen) dan is het laten zien van interactieve 360 productfoto’s een verspilling van tijd en geld. Aan de andere kant als uw producten belangrijke aspecten hebben aan alle zijden (bijv. Notebook docking stations) dan zou een 360 graden productrotatie ideaal zijn om te tonen.

competition_opt